Sverigedemokraterna bortgjorda

Reinfeldt läser upp regeringsförklaringen och sverigedemokraterna bortgjorda

den 5 oktober 2010

Läste i TV-bilagan att Riksmötets Öppnande precis pågick. Kom in i programmet just när kortegen nådde platsen utanför riksdagshuset och alla gick in i festsalen. Tycker nog att musiken som spelades där inne kunde varit lite mer okomplicerad. Finns många fina stycken av klassisk musik som är mer lättillgängliga och inte så uttråkande.Vore bra om man kunde få reda på vilka som bestämmer musikrepertoaren för sådana här högtidliga tillfällen och påpeka detta för dem. Jag hade velat höra Reinfeldts regeringsförklaring, men tyvärr överväldigades jag av sömnighet innan han hann börja med de konkreta förslagen och sov i fyra timmar. När jag kom ner igen vid sjutiden fick jag på TV4-nytheterna höra om sverigedemokraternas tilltag. Tala om att göra bort sig, tänkte jag. Det som biskopen nämnde var ju inget annat än sånt som kyrkan alltid predikat: allas likhet och lika värde. Men hon (biskopen – vet inte vad hon heter – ska ta reda på det – läxade ju inte upp sd specifikt. Men de tycks ha upplevt det som en uppläxning. Som en stampning på deras inflammerade tår.

Kommentera

